Укр Рус
30 жовтня, 18:25
2

Кумедна помилка перекладу допомогла інді-відеогрі отримати популярність в Японії

Основні тези
  • Інді-студія Fix-a-Bug зробила помилку в перекладі назви гри на японську, через що гра стала популярною в Японії.
  • Помилковий переклад додав грі понад 2000 додавань у список бажаного в Steam.

Інді-студія Fix-a-Bug випустила відеогру The Crazy Hyper-Dungeon Chronicles. Помилка у перекладі назви на японську принесла проєкту неочікувану популярність, а все завдяки лайливому слову.

Труднощі перекладу регулярно стають предметом жартів та створюють меми, особливо в ігровій індустрії. Маленька студія Fix-a-Bug помилилася, перекладаючи назву свого проєкту на японську, але тим самим принесла йому неочікувану популярність, повідомляє 24 Канал з посиланням на Dexerto.

Цікаво Власник TikTok хоче конкурувати зі Steam: ByteDance готує власний ігровий магазин

Помилка, що принесла успіх?

Відеогра під доволі складною назвою The Crazy Hyper-Dungeon Chronicles вийшла 23 жовтня 2025 року на платформі Steam та поєднує в собі покрокову бойову систему з дослідженням таємничих та небезпечних підземель. 

Трейлер гри – дивіться відео

Прагнучи охопити якомога ширшу аудиторію, розробники вирішили випустити гру великою кількістю мов, однією з яких стала японська, однак ніхто не міг передбачити того, що станеться далі.

За кілька місяців до релізу, гра стала вірусною в "країні сонця, що сходить", а все через помилку у перекладі її назви на сторінці в Steam. 

Аби не чекати поки їхній видавець зробить професійний переклад, Fix-a-Bug зробили власний вельми аматорський. 

Тут і виникла прикра помилка, адже замість того аби перекласти слово "crazy" як "дивний" або "химерний", творці гри обрали варіант зі словосполученням "Kuso Dungeon", який безпосередньо означає "Підземелля лайна" або "Ср*не підземелля". 

Дізнавшись про помилку, розробники запанікували та змінили назву, але було пізно. Жарт вийшов з-під контролю, а різні японські ігрові акаунти в соціальних мережах та навіть ЗМІ підхопили цю курйозну ситуацію.

Найкумеднішим виявилося те, що у підсумку інцидент фактично приніс команді неабияку користь. Як зізналися Fix-a-Bug у дописі на Reddit, ця помилка додала їм понад 2000 додавань у список бажаного в Steam

Розробники жартують, що після такого вони можуть вести курси з "випадкового маркетингу".