Хоча розвиток модингу не зупиняється ні на мить, поки що його золоті роки припали на ранні нульові. Тоді світ побачив одразу декілька неймовірних проєктів, які розпочали свою історію як модифікації для інших ігор. Про найцікавіші з-поміж таких випадків розповість 24 Канал спільно з партнером PIN-UP Ukraine.

Цікаво Хвилинка ностальгії: найяскравіші відеоігри з 90-х

Модифікації (або моди) – це додаткові програми, які зазвичай створюються фанатами гри з метою редагування її вмісту, додавання нових функцій, удосконалення геймплею чи створення чогось унікального.

Історія знає чимало випадків, коли модам щастило стати настільки популярними, що вони переростали у повноцінні самостійні ігри.

Counter-Strike – модифікація Half-Life

Ймовірно, найвідоміший шутер у світі – Counter-Strike – виник у 1999 році як мод для культової Half-Life.

За напрочуд короткий термін створена двома студентами, Міном "Gooseman" Лі та Джессі "Cliffe" Кліффом, модифікація стала такою популярною, що перевершила за кількістю гравців більшість тогочасних проєктів.

Меню першого CS / Скриншот з YouTube

Коли ця історія привернула увагу преси, Valve були просто-таки змушені купити права на CS та найняти його авторів на роботу.

Вже за рік була випущена перша самостійна гра під назвою Counter-Strike 1.0, яка на довгі роки завоювала нішу багатокористувацьких шутерів.

Dota – модифікація для Warcraft III

Однак Counter-Strike – це зовсім не єдиний успішний продукт Valve, який виник подібним чином.

У наші дні Dota 2 є однією з найпопулярніших відеоігор та кіберспортивних дисциплін у світі. А починалося все як мод для популярної стратегії Warcraft III: Reign of Chaos.

У 2003 році гравець під ніком Eul створив для неї мапу Defense of the Ancients (звідси й акронім Dota), яка змусила геймерів поглянути на гру з нового ракурсу.

Так виглядало зародження Dota / Фото Redbull

Хоча з виходом Frozen Throne автор закинув своє дітище, він поділився кодом проєкту зі спільнотою, після чого роботу підхопив інший ентузіаст під ніком Guinsoo. Два роки він опікувався модом, а потім передав його в руки іншого геймера – IceFrog.

Поступово Dota набула такої популярності, що навіть стала кіберспортивною дисципліною.

Тоді вже в процес втрутилася компанія Valve, яка у 2009 році придбала права на проєкт та найняла IceFrog на роботу, перетворивши багаторічні напрацювання простих геймерів на повноцінну гру, яку зараз знають і люблять мільйони.

Team Fortress – модифікація Quake

Ще один відомий проєкт Valve – Team Fortress – теж починався як безкоштовна модифікація.

Історія гри стартує у 1996 році, коли з'явився однойменний мод для шутера Quake. Він став настільки успішним, що троє розробників навіть заснували власну студію, яку назвали Team Fortress Software.

Колись Team Fortress виглядав так: дивитися відео

Амбітні творці одразу оголосили про старт розробки Team Fortress 2 як окремого комерційного проєкту.

Однак уже в травні 1998 року молода компанія була куплена Valve. А рік потому світ побачила Team Fortress Classic, щоправда, лише як багатокористувацьке доповнення для Half-Life.

Як самостійний проєкт Team Fortress 2 з'явилася вже аж у 2007 році. Гра отримала великий успіх завдяки комічному стилю, широкому вибору класів персонажів та різноманітності геймплею.

Проєкт і дотепер зберігає когорту шанувальників та навіть подекуди отримує оновлення від розробників.

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) – модифікація ARMA 2

Брендан Грін, відомий під псевдонімом PlayerUnknown, свого часу створив модифікацію Battle Royale для військового симулятора ARMA 2, яка згодом стала відома широкому загалу як PUBG.

У ній кілька десятків гравців потрапляли на простору мапу, де їм потрібно було шукати зброю та спорядження, щоб вижити. Останній вцілілий ставав переможцем.

Масштаб теперішнього PUBG вражає: дивитися відео

PUBG здобула такий шалений успіх, що не просто стала популярною по всьому світу, а й зародила цілий жанр відеоігор. Наприклад, такі знакові проєкти, як Fortnite та Call of Duty: Warzone, були б неможливими, якби Грін колись не захотів створити мод для ARMA 2.

DayZ – модифікація ARMA 2

Ще одна мегапопулярна гра була створена саме на основі "арми". Йдеться про DayZ, ідея якої належить Діну Холлу.

У 2012 році на базі ARMA 2 він вигадав модифікацію, у рамках якої гравці вирушали на постапокаліптичний острів, де мали боротися з зомбі та іншими гравцями, шукати їжу, воду та протистояти іншим небезпекам.

Ключовою особливістю стало те, що час у проєкті йшов, як у реальності.

Краєвиди DayZ / Фото Steam

Творіння Холла здобуло такий великий успіх, що стало основою для розробки самостійної гри DayZ, яка була випущена в ранньому доступі у 2013 році й відтоді на кілька років завоювала серця цілого покоління геймерів.